Fiyat Esnekliği Analizi ve İndirim Optimizasyonu


Günümüzün zorlu rekabet ve pazar koşulları gözönüne alındığında fiyatlama stratejilerinin ve promosyon faaliyetlerinin rekabetteki önemi de gittikçe artmaktadır.

Yapılan araştırmalara bakıldığında globalde gerçekleştirilen ticari promosyon harcamalarının yaklaşık olarak 1 Trilyon doları geçtiği gözlemlenmektedir. Ancak bu tarz promosyon harcamalarının yaklaşık olarak 32%’sinin uygulayan firmaya geri dönüşünün olduğu ölçümlenmektedir.

Tüketici davranışlarının karar alım mekanizması incelendiğinde en önemli ölçütün fiyat olduğu görülmektedir. Son zamanlarda tüm tüketicilerin fiyat farkındalığının da önemli ölçüde arttığı gözlemlenmekte ve bu rekabette fiyatlandırma çalışmalarına büyük bir etki yapmaktadır.

Fiyatların ve fiyatlardaki değişimlere karşı farkındalığı olan tüketicilerin olası bir 1%’lik fiyat değişiminde verdikleri satın almadaki tepkileri fiyat esnekliği olarak tanımlanmaktadır. Artan maliyetler sebebiyle fiyatı yukarı yönlü değişen bir ürünün satışlarında yaşanan, hacimsel düşüş oranı o ürünün fiyat esnekliği olarak hesaplanmaktadır. Hesaplamalarda çıkan rakamın yüksekliği ürünün fiyat değişiminden ciddi oranda etkilendiğini, rakamın düşüklüğü ise tüketicinin bu ürünün alımında birinci önceliğinin fiyat parametresi olmadığını göstermektedir.

Firmalar fiyat esnekliği ve indirim optimizasyonu çalışmalarında hangi sorularına cevap bulması gerekmektedir?

• Müşterileriniz fiyat değişikliklerine nasıl tepki vermektedir?
• Hangi promosyon hangi ürüne daha fazla artış sağlıyor?
• Pazar payınızı ve karlılığınızı artırmak için nasıl bir indirim optimizasyonu mekanizması çalıştırmalısınız?
• Hangi rakibinizin promosyonları markanızı etkiliyor?
• Pazarda fark yaratan promosyonları nasıl bulabiliriz?
• Geçici fiyat indirimlerinin satışlarınızdaki ve karlılığınızdaki etkileri neler? Müşteriniz nasıl tepkiler veriyor? Vb.

Consulta Yönetim ve Teknoloji Danışmanlığı olarak verilerinizden ve iş modelinizden anlamlı iç görüler çıkararak danışmanlık yaklaşımımızla ve analitik yönümüzle sizlere sorularınıza cevap bulabileceğiniz aşağıdaki tüm konularda destek olabilmekteyiz.

• Rakip promosyon etkileri ve firmanızın karşılığında vereceği cevap (%50 indirime 1 alana 2’si bedava indirimi ile cevap vermek)
• Satış artırıcı promosyonların belirlenmesi (Markaya katkının ölçümlenmesi vb.)
• Geçici fiyat indirim stratejileri
• Ürün – Fiyat stratejileri (Doğru ürün-Doğru Fiyat)


Çözüm Ortaklarımız


software ag
board
INNA
ambrosettı
Bilge Adam
Ui Path
Centric Software
Alteryx
Qlik

Size nasıl yardımcı olabiliriz?

Consulta olarak sunduğumuz hizmetlere göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz.