Perakende Sektöründe Dijital Dönüşüm
Dijital ticaretin kişiselleştirilmiş müşteri iletişimi, platformlar arası BT sistem yönetimi ve ürünlere gerçek zamanlı erişim gibi yeni iş modelleriyle şekil alacağı yakın geleceğe hazırlık amacıyla öne çıkan yenilikçi iş modelleri ve teknoloji çözümleri her geçen gün artıyor.
Artan dijitalleşme, özellikle perakende sektöründe büyük bir hareketliliğe neden oldu. Tüketiciler bu süreçte satın alma davranışlarını değiştirirken, işletmeler de rekabet ortamının yarattığı artan baskıların üstesinden gelmenin yollarını aramaya başladı. Gelecekte perakende iş modellerinin sürdürülebilirliğini sağlayacak önemli adımlar arasında, envanterin, kurumsal kaynak planlama sistemlerinin ve ürün/müşteri ana verilerinin entegrasyonu yer alıyor. Süreçlerin farklı kanallar ile uyumlandırılması ve gerekli bilgilerin gerçek zamanlı temini de perakende iş modellerinin hayatta kalarak gelişmesini sağlayacak temel yapı taşlarından biri olarak karşımıza çıkıyor.