Turquality Kapısı Açık
Bu programda, patent tescilinden yurtdışında açılacak mağazanın kirasına kadar destek almak mümkün. TURQUALITY Sertifikası olan markalı ürünlerle ilgili istihdam edilen moda, endüstriyel ürün tasarımcısı, aşçı ve şef giderleri, reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetleri, yurtdışında düzenlenen uluslararası sektörel fuarlara katılım destek kapsamında.
Bu programda, patent tescilinden yurtdışında açılacak mağazanın kirasına kadar destek almak mümkün.
TURQUALITY Sertifikası olan markalı ürünlerle ilgili istihdam edilen moda, endüstriyel ürün tasarımcısı, aşçı ve şef giderleri, reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetleri, yurtdışında düzenlenen uluslararası sektörel fuarlara katılım destek kapsamında.
MARKASINIZ ve büyümek, yurt dışında mağazalar açmak istiyorsunuz ya da markalaşmak için yatırım yapacaksınız veya kurumsallaşmak için yönetimi güçlendireceksiniz; bütün bunlar için ‘parasal’ destek almanız mümkün. Bu konulardaki çok sayıda alt başlık için en kapsamlı ve güçlü destek programı Turquality’yi mutlaka inceleyin. Çünkü farklı sektörlerden çok sayıda firma ve marka halen bu desteklerden yararlanıyor ve bunların arasına her yıl yenileri katılıyor.
HEDEF KÜRESEL MARKA
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, “Küresel Türk markaları geliştirerek Türkiye’nin ihracatını artırmayı hedefliyoruz. Küresel marka olmanın uluslararası kabul görmüş evrelerine uygun tasarlanmış bir destek sistemimiz var. Odağında markalaşma, hedefinde ise Türkiye’den dünya markaları çıkarmak var. Yeni firma ve markalarla desteklerimizi artırmaya devam ediyoruz” diyor.
Turquality desteklerinin 2006 yılında tüm sektörlere açıldığını vurgulayan Bakan Zeybekçi şöyle konuşuyor: “2011 yılında önemli değişikliklerle destek kapsamı genişletildi. 2014 yılında da şu ana kadar destek kapsamındaki şirket sayısı artırmaya devam ediyor. 30 Nisan 2014 tarihi itibariyle Turquality Destek Programı’nda 93 firmanın 105 markası, bu programa hazırlık süreci olarak değerlendirilen Marka Destek Programı kapsamında ise 52 firmanın 54 markası olmak üzere toplamda 145 firmanın 159 markası destek kapsamında.
2014 yılında Derimod ve Penti markaları Turquality Destek Programı kapsamına; Assos, Dizayn Group, Advanite, Yataş, Bilim, Nobel ve İşbir Yatak Marka Destek Programı kapsamına alındı.” Turquality desteklerinden yararlanmak için başvuru merci Ekonomi Bakanlığı’na bağlı İhracat Genel Müdürlüğü. Marka Destek Programı Kapsamına giren firmaların, patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tesciline ilişkin harcamalarının yıllık en fazla 50 bin dolarlık kısmı ödeniyor. Reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin de yıllık en fazla 300 bin dolarlık bölümü karşılanıyor. Ayrıca yurtdışında düzenlenen uluslararası nitelikteki sektörel fuarlara katılım halinde, stand dekorasyonu ile fuar katılım bedeline ilişkin harcamalar, açtıkları ya da açacakları yurtdışı birimlerin brüt kira ile buna ilişkin masraflarının yıllık en fazla 500 bin doları karşılanıyor.
MAĞAZA VE LOKANTA
Mağaza, lokanta, kafe açılması amacıyla yapılan çalışmalar ve dekorasyon giderleri yıllık en fazla 400 bin dolara kadar destekleniyor. Kira ya da komisyon giderleri yıllık en fazla 200 bin dolara kadar karşılanıyor.
Mağaza başına 50 bin dolar,
TURQUALITY desteklerinden yurtdışında franchise verecek Türk markaları da yararlanabiliyor. Buna göre; bir markamız yurt dışında franchising sistemi ile yayılacaksa faaliyete geçirilecek yıllık en fazla 10 mağazaya ilişkin, dekorasyon harcamaları, mağaza başına en fazla 50 bin dolar, kira giderleri mağaza başına en fazla iki yıl süreyle ve azami 100 bin dolarlık destek bulunuyor.
Patent ve tasarım tescili için destek,
TURQUALITY Destek Programı kapsamındaki firmaların, patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tesciline ilişkin harcamaları ile Turquality Sertifikasına sahip markalarının yurtdışında tescili ve korunmasına ilişkin giderleri de destek kapsamında. Bu markaların, çevre, kalite ve insan sağlığına yönelik teknik mevzuata uyum sağlayabilmesi ve mağaza açılışına ilişkin harcamalar da destekleniyor.
TOBB, Ramallah’ta OSB için çalışıyor,
Türkiye Odalar Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB’un Filistin’de inşa etmeye çalıştığı Organize Sanayi Bölgesi Projesi’ne ilişkin, “Yıllardır peşinden koştuğumuz hayal, ete kemiğe bürünüyor” dedi. TOBB’un Filistinlilere hibe olarak Batı Şeria’nın Cenin şehrinde inşa edeceği ve 6 bin kişiye doğrudan iş imkanı sağlayacak Organize Sanayi Bölgesi için gereken 10 milyon dolarlık kamulaştırma bedelinin ikinci yarısı olan 5 milyon dolar, düzenlenen törende hak sahiplerine dağıtıldı. Törene, Filistin Ulusal Ekonomi Bakanı Cevat Naci de katıldı.
2023 hedefi için markalaşma şart,
Uzun yıllar dünyanın ünlü markalarına ev tekstili malzemesi üreten Denizli, artan rekabet şartları, Uzakdoğu’nun yerli üretici üzerinde oluşturduğu fiyat baskısı, inovasyon ve Ar-Ge’yi ön plana çıkararak kendi markalarını oluşturdu. Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Başkanı Süleyman Kocasert, Denizli’nin markalaşma sürecinde çok önemli bir aşamaya geldiğini belirterek, “Gerçi bunu anlamamız biraz zaman aldı, ne yazık ki uzun yıllar fason üretim merkezi olarak kullanıldı Denizli. Rekabet Ar-Ge’yi ön plana çıkardı” dedi.
Fas, Afrika pazarı için giriş kapısı,
Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türk-Fas İş Konseyi Başkanı Osman Kocaman, Afrika’daki projelerinin somut boyut kazandığını belirterek, “Fas’ı Afrika’ya giriş kapısı olarak görüyoruz” dedi. Fas Yatırım Olanakları Konferansı’nda konuşan Kocaman, iki ülke arasındaki yatırımları geliştirmenin en önemli hedeflerinden biri olduğunu, yatırım toplantısını düzenlemekten çok mutlu olduklarını anlattı. Kocaman, “Türkiye’de amaç bir yerde gerçek bir ortaklık kurmak, daha fazla yatırım,teknoloji transferi geliştirmek” diye konuştu.
Deri sektöründe tasarım çok önemli
İstanbul Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, sektörün hedeflerini anlatarak, “Sektörümüz bugün 2 milyar dolar ihracatıyla Türkiye’nin toplam ihracatına en fazla katkı yapan sektörlerden biri konumunda. Özel faturaları bu rakama dahil ettiğimizde ihracatımızın bugün 4 milyar dolar seviyelerinde olduğunu söyleyebiliriz. Deri ürünleri oldukça geniş bir yelpazeye sahip. 2023 hedefi yakalamak için özgün tasarım ve markalaşma kritik önem taşıyor.”