Ara
İletişime Geç

2022 Yılında Otomatik BES’e Dahil Olunması

  • paylaş

  • paylaş

  • paylaş

  • paylaş

  • Linki Kopyala

  • sayfayı yazdır

2022 Yılında Otomatik BES’e Dahil Olunması

 

  • Otomatik katılım, 2017 yılında başlamış olan ve çalışanların zorunlu olarak bireysel emeklilik sistemine dahil olduğu sistemdir. Temel amaç ise bireysel tasarrufu özendirmek ve arttırmaktır. 

  • Mevcut Yönetmelikte “Daha önce işverenleri tarafından bu Yönetmelik kapsamında emeklilik planına dahil edilmiş ancak cayma veya ayrılma hakkını kullanmış olan çalışanlar, Bakanlığın belirliyeceği esaslar dahilinde 3 yıl içinde bir defalığına otomatik olarak emeklilik planına tekrar dahil edilir. Bakanlık bu süreyi 1 yıla kadar azaltmaya ve 5 yıla kadar artırmaya yetkilidir.” Hükmü bulunmaktadır. Bu kapsamda Ekim/2020 döneminde yetki gereği 5 yıl için dahil olma planı arttırılmıştır.
  • Dolayısıyla mevcut yasal düzenlemeye göre 1.1.2022 itibariyle herkesin tekrar sisteme dahil olacağı bilinmektedir. Ancak söz konusu sürenin tekrar uzatılmasını beklediğimizi belirtmek isteriz.  

Çerez Tercihleri

Sitemizin çalışması için zorunlu çerezleri kullanıyoruz. Zorunlu olmayan çerezleri kategori bazında yönetebilir ve tercihinizi dilediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.